artikel> 11 000 lidkaarten moeten studentengemeenschap veroveren

Citylife sponsort lidkaarten van studentenkringen

Citylife zet sinds dit academiejaar volop in op studenten. Voor haar Student Deals werkt het bedrijf nauw samen met studentenkringen, die er kortingen en nieuwe lidkaarten aan overhouden.

Gepubliceerd

De kringen die deelnemen aan de Student Deals zijn Alfa, Apollonia, Babylon, Cluster, Crimen, De Kelten, Ekonomika, Eoos, Farmaceutica, Historia, Industria, KLA, LBK, Mecenas, Musicologica, Politika en Steil.

De start-up Citylife bestaat inmiddels een tweetal jaar. InLeuven alleen heeft het een netwerk van 120 handelaars, die de Citylifekaartals klantenkaart hanteren. Daarnaast kiezen bepaalde zaken er voor om een tijdelijke actie of deals op touw te zetten voor kaarthouders.

Sinds een halfjaar mikt het bedrijf op destudentenpopulatie met haar Student Deals. “Wij bekostigen de lidkaarten van 17Leuvense studentenkringen, in totaal 11 000 stuks,” zegt Rob Reculé vanCitylife uit. “De voorkant vullen ze zelf in, de achterkant is eenCitylifekaart.”

Handelaars kunnen met de komst van Student Deals ookbeslissen of ze een deal enkel openstellen voor studenten of voor andereCitylifekaarthouders. “Een broodjeszaak, waar veel studenten naartoe gaan, kanzo een specifieke doelgroep aanspreken,” zegt Reculé.

“We willen geen geld verdienen aan studentenverenigingen”

Rob Reculé, Citylife

Onder de deelnemende kringen zitten ook alle kringen vande faculteit Letteren. “De samenwerking loopt supergoed,” zegt Jasper Croonen,voorzitter van KOCO Letteren. “De nieuwe lidkaarten in bankkaartvorm zien ereen pak professioneler uit dan de geplastificeerde stukjes papier van daarvoor.”

De leden van de deelnemende kringen krijgen niet alleenvoordeel bij de handelaars, maar ook bij de kringen zelf. “Per genomen dealkrijg je ook een aantal student coins,” zegt Reculé. “Die virtuele munt kan jeinruilen bij de kringen voor bijvoorbeeld een pintje of een korting op eenactiviteit.” Croonen legt uit: “Elke kring organiseert minstens één keer een activiteit waar je coins kan inzetten."

Interessante opportuniteit

Micro-econoom Nicky Rogge van de KU Leuven vindt hetmoeilijk om de impact op de Leuvense economie exact te bepalen. Toch verwachthij positieve effecten. “Studenten hebben een beperkt budget en moeten keuzesmaken. Zulke deals zorgen er dan ook voor dat studenten meer consumeren. Deverenigingen krijgen dan weer leden en zien hun lidkaarten vaker gebruiktworden.”

“De nieuwe lidkaarten zien er professioneler uit”

Jasper Croonen, KOCO Letteren

“Voor de handelaars is het een interessante opportuniteitom een positiever imago te krijgen bij de studenten,” stipt Rogge aan. “Hetdicht mogelijk de kloof tussen de Leuvense middenstand en de studenten, diemeestal van elders komen.”

"Vandaag steunt Citylife vooral op investeringen," zegt Reculé. "Het businessmodel is erop voorzien om rendabel te worden naarmate het aantal deelnemende handelaars groeit."

Inmiddels hebben de Student Deals ook ingang gevonden inAntwerpen. “Eind dit jaar volgt Gent,’” verzekert Eline Gregoor van Citylife. Daarnaast is Citylife in onderhandeling met andere verenigingen. Met de Leuvense basketbalclub Leuven Bears loopt inmiddels een samenwerking, waarbij de Bear Coins de kas van de jeugdwerking spijzen.

Powered by Labrador CMS